Το marketing στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις περιλαμβάνει μια τεράστια ποικιλία θεμάτων, δεξιοτήτων και στρατηγικών που οι ξενοδόχοι πρέπει να γνωρίζετε και να τελειοποιήσετε αν θέλετε τη βελτιστοποίηση της επιτυχίας της επιχείρησής σας και την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων ταξιδιωτών.
Το αποτελεσματικό marketing σημαίνει ότι οι επισκέπτες θα είναι επηρεασμένοι από την επωνυμία σας οπουδήποτε και αν επιλέγουν να σχεδιάσουν το ταξίδι τους.
Το μοντέρνο μονοπάτι για την επιλογή καταλύματος για τους ταξιδιώτες είναι τώρα τόσο ευρύ, ώστε πρέπει να εστιάσετε πολύ περισσότερο στο κοινό που προσπαθείτε να προσελκύσετε.
Μέρος 1ο
Marketing μέσω Διαδικτύου
Υπάρχουν πολλά που πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν σχεδιάζετε αυτού του είδους την προώθηση για το ξενοδοχείο σας. Το πεδίο και οι ευκαιρίες είναι τεράστιες στο σημερινό κλίμα που επικρατεί. Ποια είναι τα offline κανάλια που εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα και χρήσιμα για εσάς; Σε ποια διαδικτυακά κανάλια πρέπει να δίνετε προτεραιότητα; Πώς μπορείτε να βελτιστοποιείτε τα εργαλεία που χρησιμοποιείτε; Πώς θα παρακολουθείτε και θα μετράτε τα αποτελέσματα για να κάνετε τις απαραίτητες προσαρμογές; Με ποιους πρέπει να συνεργάζεστε για να βοηθήσουν στην επίτευξη των δυνατοτήτων σας;
Όλα αυτά είναι πολύ έγκυρα ερωτήματα. Ωστόσο, πριν φτάσετε σε αυτό το σημείο, υπάρχουν δύο πιο σημαντικές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν. Πρέπει να αποφασίσετε:
Το μήνυμα του brand σας
Σε ποια αγορά απευθύνεστε (ποιος είναι ο στόχος σας)
Εάν δεν γνωρίζετε πως να μιλήσετε ή ποιος θέλετε να ακούσει το μήνυμά σας, τότε η επιχείρησή σας είναι απίθανο να ανθίσει. Αυτά τα δύο αλληλοσυνδεόμενα σημεία εστίασης θα κατευθύνουν το σχεδιασμό των υπόλοιπων στρατηγικών marketing του ξενοδοχείου σας. Το brand σας θα επηρεάσει τελικά το είδος των επισκεπτών που προσελκύετε.
Για παράδειγμα, αν θέλετε το ξενοδοχείο σας να είναι μοντέρνο και πλούσιο σε καινοτομίες, θα πρέπει να σκεφτείτε να το προωθήσετε σε νέους ηλικιακά ταξιδιώτες και ζευγάρια. Θα υπάρξουν και άλλοι παράγοντες που θα επηρεάσουν την επιλογή τους, όπως η τοποθεσία του ξενοδοχείου σας, το μέγεθός του, ο προϋπολογισμός σας και ο προϋπολογισμός των ταξιδιωτών καθώς και ο σκοπός του ταξιδιού τους.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε σε ποιο κοινό στοχεύετε, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε τη δική σας στρατηγική marketing και να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας στους πιθανούς πελάτες.
Εξετάστε αυτές τις κατηγορίες ταξιδιωτών και δείτε με ποιες ευθυγραμμίζεται η πολιτική του ξενοδοχείου σας:
Αναζητούν την ποιότητα
Θέλουν να απολαύσουν το καλύτερο από το ταξίδι τους. Συχνά ταξιδεύουν με μικρά παιδιά, έχουν μεσαίο εισόδημα και σε μεγάλο βαθμό είναι μεταξύ 25-34 ετών. Βασίζονται σε κριτικές που τους βοηθούν να βρουν αυτό που χρειάζονται, κατά προτίμηση ένα ταξίδι κοντά στην παραλία, και συνήθως κάνουν την έρευνά τους μέσω ενός smartphone.
Αναζητούν την πολυτέλεια
Επικεντρώνονται στην απόλαυση και είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για να την αποκτήσουν. Συνήθως ταξιδεύουν σε ζευγάρια ηλικίας 25-49 ετών. Επιδιώκουν πόλεις που είναι ζεστές και παράκτιες και έχουν την τάση να εξετάζουν προσεκτικά τις διαδικτυακές κριτικές.
Κοινωνικοί ταξιδιώτες
Επικεντρώνονται στην αλληλεπίδραση με άλλους και συνήθως ταξιδεύουν σε γκρουπ φίλων ή οικογενειακά. Οι ομάδες τους περιλαμβάνουν συχνά παιδιά, που σημαίνει ότι θα εκτιμήσουν την υπηρεσία φύλαξης παιδιών. Παρόλο που έχουν υψηλό έως μεσαίο εισόδημα, δίνουν μεγάλη σημασία σε συστάσεις από στόμα σε στόμα και σε συστάσεις άλλων ταξιδιωτών. Η ηλικιακή τους ομάδα είναι συνήθως 25-49 ετών.
Ανεξάρτητοι ταξιδιώτες
Τους αρέσει να έχουν τον έλεγχο στο ταξίδι τους και έτσι αγαπούν να ταξιδεύουν μόνοι ψάχνοντας για περιπέτεια και πολιτιστική εμπειρία. Το εισόδημά τους συνήθως είναι είτε χαμηλό ή υψηλό και είναι σχετικά νέοι. Είναι πολύ πιθανό να μοιραστούν κριτικές και να ασχοληθούν με τα κοινωνικά μέσα.
Ερευνητές
Διατηρήστε μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση γι’ αυτού του είδους των ταξιδιωτών. Θέλουν να εξασφαλίσουν ότι η εμπειρία τους θα είναι τόσο καλή όσο θα μπορούσε να είναι. Δεν διερευνούν μόνο διεξοδικά τον προορισμό και τη διαμονή τους, αλλά και τα εστιατόρια και τις δραστηριότητες. Με δεδομένο αυτό, η περισσότερη έρευνα γίνεται σε φορητές συσκευές. Πρόκειται συνήθως για άτομα με υψηλό εισόδημα που ταξιδεύουν ως ζευγάρια ηλικίας 25-49 ετών. Κάθε στάδιο του ταξιδιού τους υποστηρίζεται συνήθως ακούγοντας τις κριτικές άλλων καταναλωτών μέσω ιστότοπων όπως το TripAdvisor.
Συνήθεις ταξιδιώτες
Ψάχνουν για απλότητα και ευκολία ταξιδεύοντας στους ίδιους προορισμούς επανειλημμένα. Επενδύουν στη χαλάρωση αντί των δραστηριοτήτων και είναι συνήθως στην ηλικιακή ομάδα 35-64 ετών. Κυρίως άντρες χαμηλού εισοδήματος.
Το είδος του ξενοδοχείου που έχετε, πολυτελές, ανεξάρτητο ή αλυσίδα κ.τ.λ. – κάνει τεράστια διαφορά ως προς το πώς το προωθείτε και ποιο είναι το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε, οπότε η αρχική έρευνα και ανάλυση που πρέπει να κάνετε είναι εξαιρετικά σημαντική.
Αφού επιβεβαιώσετε την επωνυμία σας και το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε , τότε μπορείτε να στρέψετε την προσοχή σας στα υπόλοιπα στοιχεία του ξενοδοχείου σας που μπορείτε να διαφημίσετε καθιστώντας το μια ορατή, βιώσιμη επιλογή κράτησης για τους ταξιδιώτες.
Ας μάθουμε τι σημαίνει αυτό.
Διαδικτυακό marketing
Το ψηφιακό marketing είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το 2019, εφόσον τα ψηφιακά μέσα εισβάλουν στην καθημερινή ζωή των ταξιδιωτών. Οι χρήστες πλέον αλληλοεπιδρούν σχεδόν αποκλειστικά μέσω των smartphones, των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Είναι φυσικό η ροή αυτής της συμπεριφοράς να συνεχιστεί όταν αποφασίζουν να πάνε σε διακοπές ή να κάνουν επαγγελματικό ταξίδι. Οι περισσότεροι άνθρωποι απολαμβάνουν τις αναπτυσσόμενες συνήθειες και η άνεση της έρευνας και της κράτησης ταξιδιών στο κινητό, τους είναι ελκυστική. Ακόμα και εκείνοι που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι, οι baby boomers για παράδειγμα, αναγκάζονται να προχωρήσουν προς την ίδια κατεύθυνση. Οι αναφορές τονίζουν ότι οι online κρατήσεις αποτελούν σχεδόν το 60% όλων των κρατήσεων. Οι μισοί από αυτούς που κάνουν την κράτηση ψηφιακά το κάνουν από μια κινητή συσκευή.
Είναι ένας συντριπτικός αριθμός που υποδεικνύει τον κίνδυνο που διατρέχει η επιχείρησή σας εάν δεν χρησιμοποιείτε μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για να προσελκύσετε τους επισκέπτες.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αγκαλιάζουν την τεχνολογία και κάθε ηλεκτρονικό πόρο είναι επειδή αποσαφηνίζει και επιταχύνει το έργο ή την εμπειρία τους. Αυτές οι αρετές πρέπει να είναι προτεραιότητα για το ξενοδοχείο σας κατά τη δημιουργία ενός δικτυακού τόπου ή μιας διαφήμισης στο διαδίκτυο. Η σπουδαιότητα του να είσαι στο διαδίκτυο είναι ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να συνδεθείς με τους ταξιδιώτες. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μια ισχυρή κοινωνική παρουσία είναι απαραίτητη.
Λόγω των διαφορετικών πλατφορμών μέσα στα ψηφιακά μέσα, η δυνατότητα δημιουργίας διαφημιστικών χώρων από τα διαφημιζόμενα ξενοδοχεία είναι πολύ μεγαλύτερη και επιτρέπει τη σύνδεση με περισσότερους πελάτες. Μερικοί ταξιδιώτες προσελκύονται με όμορφες εικόνες, μερικοί προτιμούν τα βίντεο, άλλοι είναι ικανοποιημένοι να κάνουν μια εις βάθους έρευνα σε γραπτές πληροφορίες. Σκεφτείτε ποια είναι τα μοναδικά σας χαρακτηριστικά και ποιος ο καλύτερος τρόπος για να τα γνωστοποιήσετε στο κοινό σας.
Το πιο σημαντικό είναι ότι ό, τι επικοινωνείτε πρέπει να εξατομικεύεται, όπου είναι δυνατόν. Αυτό σημαίνει ότι ό, τι λέτε και τι προσφέρετε στους πελάτες πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στις συγκεκριμένες δημογραφικές τους καταστάσεις. Εάν είναι μια νεαρή γυναίκα επιχειρηματίας, πρέπει να ξέρετε τι θέλει μια νέα γυναίκα επιχειρηματίας και να το επικοινωνήσετε ανάλογα. Η εξατομίκευση είναι κάτι που ευδοκιμεί στη σημερινή αγορά μειώνοντας τον κίνδυνο για κακή κριτική.